Verzenden & retourneren

Goed en vertrouwd
Dolphins is voor de bezorging van uw bestelling in de online-shop een samenwerking aangegaan met PostNL. Uit onderzoek is gebleken dat PostNL het beste aansluit bij de wensen van onze klanten. Dit heeft zowel betrekking op de optimale service voor het leveren van de goederen, het retour sturen van de goederen, het informeren van de klant, alsook het volgen van uw pakket via de computer (zgn. track & trace).

Wij proberen dagelijks alle bestellingen te verwerken zodat uw bestelling veelal de volgende dag geleverd wordt door PostNL.
De meeste producten leveren wij zelfs gratis binnen Nederland, vanaf 100,-  


PostNL zal er dan zorg voor dragen dat uw bestelling de volgende dag wordt afgeleverd.
Helaas kan Dolphins hier geen 100% garantie
op geven.
Reactie PostNL: PostNL zal er alles aan doen om uw pakket binnen 24 uur te bezorgen. PostNL Pakketten bezorgt circa 400.000 pakketten per dag, daarvan komt gemiddeld 98% binnen 24 uur op de plek van bestemming aan.

U ontvangt altijd een verzendbevestiging. Zo weet u precies op welke dag u uw bestelling kunt verwachten. Wanneer een artikel afwijkt van de standaard levertijd (bijvoorbeeld wanneer uitverkocht)dan wordt dit duidelijk met u gecommuniceerd. Wanneer u meerdere producten besteld wordt uw gehele bestelling uitgeleverd zodra alle producten op voorraad zijn. 
Tip: in uw winkelwagen ziet u welke verzendmethode wij voor uw bestelling hanteren. Wanneer uw bestelling door de brievenbus past hoeft u hier niet extra thuis voor te blijven.

Verzendmethoden

Wij verzenden alle pakketten via PostNL met een track & trace nummer. Mocht u niet thuis zijn op het moment van levering van een pakket door PostNL dan ontvangt u hier een bericht van in de brievenbus. U kunt dan via de PostNL website zelf kiezen waar en wanneer u het pakket wilt laten bezorgen. Wanneer uw bestelling door de brievenbus past wordt deze ook via PostNL verzonden. Een pakket met track & trace nummer volgt u via http://www.tracktrace.nl/.

Verzendkosten

Land Brievenbuszending Pakket std. 0-10 kg/aangetekend
NL € 3,00 € 6,00 /   € 8,50                        
BE € 7,00 € 10 
GER € 7,00 € 10 
overig € 7,50 zie shopping cart

Bij bestellingen vanaf € 100,00 incl. btw. binnen Nederland, worden geen verzendkosten berekend.

Verzending naar buitenland

Wij verzenden bestellingen binnen de gehele Europese Unie. Deze landen zijn: Nederland, België, Oostenrijk, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Italië, Luxemburg, Spanje, Zweden en Groot-Brittannië. Voor verzendingen naar het buitenland dient u rekening te houden met een extra levertijd van 2 tot 3 werkdagen. Ook deze bestellingen worden met PostNL verzonden en afgeleverd door TNT.

Winkelen zonder zorgen, want u kunt uw aankoop altijd binnen 14 dagen zonder reden aan ons retourneren. Is uw bestelling nog niet verzonden dan kunt u deze ook nog annuleren.

14 dagen bedenktijd

Bij Dolphins vinden we het belangrijk dat u tevreden bent over het product dat u besteld. Op alle aankopen bij onze online-shop heeft u daarom een bedenktermijn van 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in vanaf het moment waarop u de bestelling in ontvangst neemt. Binnen deze termijn mag u het product kosteloos ruilen of retourneren. Voor het ruilen en retourneren hanteren wij de volgende regels: - Het product dient voor zover redelijkerwijs mogelijk ongebruikt te zijn zonder zichtbare gebruikssporen. - Het product dient voor zover redelijkerwijs mogelijk in complete en onbeschadigde verpakking retour worden gezonden. - Alle eventuele bijbehorende handleidingen, accessoires en andere zaken dienen aanwezig te zijn.
Kortom moet het product in dezelfde staat worden geretourneerd als waarin deze ontvangen is.

Stappenplan ruilen en retourneren
Indien u een product wilt ruilen of retourneren binnen de 14 dagen bedenktijd, volgt u dan het onderstaande stappenplan: 1. Log in op uw account via www.godolphins.nl; 2. Na het inloggen gaat u naar het overzicht van uw bestelling(en) en selecteert u de desbetreffende bestelling; 3. Bij het overzicht van uw bestelling(en) kunt u een retouraanvraag aanmelden door op de knop 'Artikelen retourneren' te klikken; 4. Wij beoordelen het verzoek en u ontvangt per e-mail update(s) over de status van uw retouraanvraag. Tevens kunt u de status volgen via uw account. Wij proberen uw aanvraag zo snel mogelijk te verwerken. Dit neemt doorgaans enkele uren in beslag; 5. Na goedkeuring krijgt uw retouraanvraag de status 'Retour goedgekeurd'. In dit geval kunt u de aangemelde artikel(en) naar ons adres retourneren. 6. Zodra de producten ontvangen zijn worden deze gecontroleerd en beoordeeld op eventuele gebreken en compleetheid. Na controle en goedkeuring vervangen of sorten wij het totale aankoopbedrag retour op uw bankrekening of PayPal rekening. Hier ontvangt u een bevestiging per e-mail van.

Er zijn enkele uitzonderingen van producten welke uitgesloten van retour zijn: 
  • special bestelde artikelen
  • artikelen in de uitverkoop
  • tweede hands artikelen
  • boeken en CD´s
  • batterijen en lampen

Adres ruilen en retourneren

Via onze winkel. U meldt zich met het te ruilen product en alle bij de zending bijgevoegde documenten bij het servicepunt van onze winkel. Vervolgens kunt u het juiste product in de winkel uitzoeken en passen, en wordt van deze ruiling een kassabon gemaakt. Mocht u onverhoopt het gewenste product niet kunnen vinden, dan kunt u de retour samen met de documenten bij het servicepunt achterlaten en wordt daarvoor een terugbetaling (binnen 5 dagen) geregeld. Een eventueel aan te kopen alternatief product met een afwijkende prijs (zowel naar boven als beneden) dient u apart af te rekenen.

Dolphins
Markt 24
4318 AH Brouwershaven

Kosten

Wij rekenen geen extra kosten voor het ruilen, retourneren of annuleren van een bestelling.
U ontvangt het volledige aankoopbedrag, exclusief betaalde verzendkosten terug.
Tevens betaald u de kosten voor het verzenden van het product naar ons. We adviseren om dit te doen met een track en trace code zodat het pakket te traceren is en u eventueel verlies kunt claimen bij het verzendbedrijf. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het zoekraken of beschadigen van een retour gezonden pakket.

VRAGEN:

Wat te doen als u niet thuis bent als PostNL aflevert?
- Indien u bij de eerste bezorging niet thuis bent, kunt u dezelfde dag via https://onlineverzendservice.postnl.nl/ontvangen online laten weten wanneer u (of uw buren) wel thuis bent (zijn).

Kan ik mijn order ook op mijn werkadres laten afleveren?
- Ja, de keuze waar u uw pakket wil laten bezorgen is geheel vrij.

Kan ik mijn order ook op een buitenlands adres laten bezorgen?
- Alleen Belgie en Duitsland is thans mogelijk.

Wat te doen als u de PostNL ophaalbrief verloren bent?
- Indien u weet op welk postkantoor uw pakket ligt, kunt u aldaar middels een geldig identificatiedocument (paspoort, identificatiekaart,rijbewijs) uw pakket ophalen. Mocht u niet weten welk postkantoor het betreft, dan dient u contact op te nemen met de PostNL klantenservice.

Wat te doen indien u niet alle bestelde producten heeft ontvangen?
- Indien Dolphins op het moment van verwerken van uw bestelling 1 of meerdere van de door u bestelde productenniet op voorraad had, bent u daarvan middels een e-mail op de hoogte gebracht en worden deze z.s.m. zonder verzendkosten nageleverd. Als het product/de producten niet meer nageleverd kan/kunnen worden, wordt het aankoopbedrag teruggestort. Indien u geen email heeft ontvangen, verzoeken wij u contact op te nemen met de Customer service.

Kan er op een postbusadres geleverd worden ?
- Nee, ontvangen van een zending vereist een handtekening en is derhalve niet mogelijk op een postbusadres.

Heeft u verder nog vragen?
Onze Klantenservice helpt u graag! U kunt hen bereiken per e-mail via info@godolphins.nl
of per telefoon op 0111 - 695105 dinsdag t/m zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur.